Prowadzenie fanpage – najważniejsze zasady

Prowadzenie fanpage pokazuje zero like'ów na liczniku

Trudno wyobrazić sobie teraz firmę, która nie posiada swojej strony na Facebooku. Założenie jej trwa chwilę, a dzięki temu możemy mieć stały kontakt ze swoimi odbiorcami.

 

Duża część przedsiębiorców słyszała również o czymś takim jak reklama na Facebooku. Pozornie pomaga nam w tym przycisk „promuj post” umieszczony w prawym dolnym rogu pod postami. Wydawałoby się, że nie zaszkodzi spróbować, przecież można zaczynać od naprawdę małych kwot. 10, 20, 30, a nawet 50 zł. Napisać cokolwiek, taki mały eksperyment. „A co mi tam, spróbuję” – może i Tobie przyszła taka myśl do głowy. 

 

Jednak warto zadać sobie pytanie czy to nam coś da

Czy przypadkiem nie utopimy nawet niewielkich pieniędzy i nie zrazimy się do tego potężnego narzędzia, jakim może być Facebook. 

 

Jedno jest pewne. Nie warto inwestować nieprzemyślanych kwot w przypadkowe i równie nieprzemyślane posty. Jak więc prowadzić fanpage na Facebooku z głową? 

Prowadzenie fanpage wykonane przez agencja interaktywna

Cykliczność

Pierwszą i podstawową sprawą jest stałość zamieszczanych postów. Najlepiej ustalić jak często możesz realnie pozwolić sobie na publikowanie i trzymać się tego harmonogramu.

 

Prowadzenie fanpage to czasochłonna praca, która wymaga dobrego planowania. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą spodziewać się określonych postów w konkretne dni. To dobra baza do budowania lojalności i przywiązania do marki.

 

Firmy szyjące odzież często robią dzień ze stylizacjami na następny tydzień. Dostarczają użytkowniczkom inspiracji, przemycając nienachalnie swoje produkty.

 

Tematyczność 

Kiedy masz już plan gry, zastanów się, o czym chcesz mówić do swojej grupy. Tematy nie mogą być przypadkowe i pisane na kolanie. Prowadzenie fanpage to również storytelling, czyli snucie opowieści o Twojej marce i misji. To niezwykle cenna umiejętność opowiadania o sobie, tak aby było ciekawie i chciało się słuchać w oczekiwaniu na następne wydarzenia. Buduje to więź emocjonalną z marką, co jest podstawą zaufania. 

 

Dobrym przykładem takich działań jest kampania marketingowa Lidla. Przez kilka lat Karol Okrasa i Pascal Brodnicki prowadzili kucharskie pojedynki, które zachęcały konsumentów do wypróbowywania nowych przepisów, oczywiście z wykorzystaniem składników oferowanych przez ten sklep. 

Prowadzenie fanpage i wydarzenia real time

Różnorodność

Storytelling może być podstawą dobrze zarządzanego fanpage na FB. Oprócz tego dobrze jest, gdy na stronie coś się dzieje. Konkurs na FB z nagrodami, pytania do grupy („a co myślicie o…”), ankiety – doskonale angażują i urozmaicają. Transmisje na żywo, webinaria, video, posty 360 i relacje to doskonała odskocznia od standardowych postów ze zdjęciem. 

Spójność ze strategią marketingową

Wszystko, co dzieje się na Facebooku powinno być konsekwencją wcześniej stworzonej strategii. Rodzaj postów, sposób pisania, komunikacja, kolorystyka, grafiki – to wszystko musi ze sobą grać. Fanpage na FB powinien być spójny ze stroną internetową, innymi social mediami i wszystkimi materiałami reklamowymi.

 

Klient zostanie i będzie wracał, jeśli poczuje zaufanie i zaangażowanie. W tym pomoże dobrze przeprowadzony branding marki

 

Podstawą sukcesu jest harmonia. Najlepiej poradzi sobie z tym agencja interaktywna, która spojrzy na Twój biznes całościowo, przeprowadzi branding, ujednolici treści i zaplanuje budżet na media.

Prowadzenie fanpage jako agencja reklamowa

Przemyślana kampania reklamowa na FB

Nie jest problemem szybko wydać pieniądze na reklamę. Dużo większą sztuką jest zrobić to w sposób przynoszący wymierne korzyści. Jeśli chcesz, aby Twój fanpage był źródłem nowych klientów, warto zarezerwować w budżecie nawet duże kwoty na tę okazję. Pod warunkiem, że kampanią zajmie się osoba, która po prostu się na tym zna. 

 

Niezwykle ważne jest korzystanie z menedżera reklam, wybieranie odpowiednich celów kampanii, wielkości grupy odbiorców. Niefortunnym pomysłem jest kierowanie reklam „do wszystkich”. Menedżer oferuje szeroki wachlarz kryteriów demograficznych i geograficznych. Warto zastanowić się kim jest odbiorca, ile ma lat, gdzie mieszka, czym się interesuje.

 

Niemniej ważne jest ustawienie grafiki w odpowiednim rozmiarze, określenie jej rodzaju i wybór miejsca wyświetlania się. 

 

Prowadzenie fanpage to coś, co każdy może zrobić. Natomiast, zrobienie z niego biznesowego użytku to praca, którą najlepiej wykona doświadczona agencja interaktywna.

Prowadzenie fanpage na urządzeniu mobile

Poszukuj prawdziwie zainteresowanych odbiorców

Liczba osób, które lubią Twój fanpage na FB, tak naprawdę nic Ci nie da, jeśli nie są one rzeczywiście ciekawe tego, co robisz. Facebook co prawda obecnie “obcina” mocno zasięgi i trzeba płacić za reklamę nawet do swoich fanów, jednak ważne jest zaangażowanie pod Twoimi postami. Niewiele dadzą Ci same polubienia strony, ważne są komentarze i reakcje na zamieszczane przez Ciebie treści.

 

Algorytmy Facebooka sprawdzają jak duże jest zaangażowanie pod Twoimi postami i na tej podstawie decydują ilu osobom wyświetlać to, co wstawiasz. W przypadku odbiorców zdecydowanie najlepiej jest postawić na jakość, a nie ilość. 

Interakcje

Śledź wątki i strony, które mogą nawiązywać tematyką do tego, czym się zajmujesz. Komentuj. W ten sposób nie tylko zbudujesz relację z innymi firmami, ale możesz pozyskać nowych śledzących, zainteresowanych tym, co robisz.

 

Nie reklamuj się nachalnie na grupach i nie spamuj, autentyczność naprawdę przyciąga.

 

Dużo tego? Nie martw się, wszystkiego można powoli się nauczyć. Krok po kroku. Natomiast jeśli nie masz na to czasu, my z chęcią pomożemy. Wiemy jak założyć fanpage na FB i jak wypromować stronę na FB. Zaoferujemy profesjonalne prowadzenie Facebooka i pokażemy Ci jak mądrze inwestować w reklamy, aby się to opłaciło.