Agencja interaktywna – jak wybrać najlepszą?

agencja interaktywna w której siedzą dwie kobiety

Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy agencja interaktywna wyskoczy Wam mnóstwo propozycji. Na przeróżnych grupach Facebookowych reklamują się mniejsze i większe firmy. Często również pojedyncze osoby, obiecujące cudowne i szybkie efekty za niewielkie pieniądze.

O współpracy indywidualnej nie będziemy dziś pisać, gdyż wychodzimy z założenia, że Twoja firma potrzebuje fachowego i całościowego wsparcia, na wielu płaszczyznach. 

Tylko jak dokonać wyboru? Zrobiliśmy dla Was zestawienie 10 najważniejszych cech, którymi odznacza się solidna i godna zaufania agencja interaktywna.

1. Najlepsza wizytówka jest w Internecie

Strona www, Fanpage na FB, konto na Instagramie, LinkedIn lub social media, na których Ci zależy – te miejsca koniecznie należy sprawdzić. Zobacz czy ta agencja interaktywna potrafi zrobić dla siebie to, co chciałbyś, aby zrobili dla Ciebie. 

Na co należy zwrócić uwagę? Przede wszystkim:

  • – jak strona www działa na urządzeniach mobilnych – na smartfonie (responsywność strony)
  • – wygląd, czytelność strony www
  • – sprawdzić jak wygląda zaangażowanie użytkowników w social mediach, dyskusje pod postami profilu agencji 

    Pamiętaj: dobra agencja interaktywna powinna być swoim najlepszym studium przypadku.

agencja interaktywna zbierająca like

2. Dbałość o wizerunek firmy z uwzględnieniem celów biznesowych

Wiele agencji skupia się tylko na jednym kierunku. Wizerunek i zwiększenie zaangażowania w social mediach lub cele biznesowe. 

Dobra kampania natomiast łączy jedno i drugie. Design i wizerunek jest niezwykle istotny, ale na nic się nie zda, bez zwiększenia sprzedaży. Chodzi o to, aby Twoje wydane pieniądze wróciły się z nawiązką, a nie zbudowały „tylko” większą społeczność wokół Twojej marki.

3. Zgrany zespół

Agencja interaktywna powinna zapewnić Twojej firmie kompleksową opiekę. To niezwykle ważne dla zachowania spójności designu i wizerunku. Zespół powinien być różnorodny i w jego skład mogą wchodzić np. eksperci od projektowania, sprzedaży, analizy danych, graficy, copywriterzy czy specjaliści od UX i UI. 

Niestety często obserwujemy firmy, gdzie gołym okiem widać rozproszenie obowiązków. Fanpage na FB kompletnie nie spójny ze stroną www, różne style grafik, inny język w treściach. 

4. Portfolio

Tutaj warto poświęcić więcej czasu i zadać sobie nieco trudu. Dobra agencja interaktywna to nie tylko ładne portfolio. Ważne są rozwiązania, jakie zaproponowano w poszczególnych przypadkach, narzędzia jakich użyto, styl w jakim prace zostały wykonane. Dobrym pomysłem jest dopytanie o „przed” i „po” współpracy. Jakich klientów obsługiwała dana agencja, czy specjalizuje się w jakimś sektorze, jak duże są to firmy. 

Taka wnikliwa analiza pozwoli na decyzję, czy ta firma jest właśnie dla Ciebie. 

agencja interaktywna promujaca slogan do something great

5. Referencje

Zapytaj o nie agencje, szczególnie te z interesującego Cię obszaru. Pamiętaj, że nie liczy się ilość, a jakość. Zainteresuj się, jakie kampanie reklamowe przeprowadzała wybrana agencja interaktywna.

6. Czy agencja interaktywna jest polecana? 

Sprawdź, jak wyglądają opinie na Google czy Facebooku. Alarmujące powinno być, jeśli agencja ma wyłączoną możliwość komentowania czy wystawiania recenzji.

7. Kreatywność

Musisz czuć, że proponowane rozwiązania są nieszablonowe, świeże i zaciekawiają. Twoi odbiorcy prawdopodobnie nie będą czuć efektu „wow”, jeśli Ty go nie masz.

Zapytaj o doświadczenie zespołu, który będzie się zajmować Twoją firmą. Czy dedykowane osoby pracowały już z projektem podobnym do Twojego?

agencja interaktywna rozmowa przy stole

8. Sposób komunikacji

Bardzo ważne jest Twoje wrażenie z pierwszych rozmów. Czy czujesz się zrozumiany i czy rozumiesz, o czym mówią do Ciebie osoby z agencji. Jak reagują na propozycje zmian lub ewentualne niezadowolenie. To jak radzą sobie z Tobą, pokaże, jak radzić sobie będą z klientami. Najlepsza sytuacja jest wtedy, gdy czujesz się w tych rozmowach partnerem.Każda praca, nieważne czy to projektowanie strony www, czy obsługa Fanpage na FB powinna być wykonywana zespołowo, którego Ty jako klient będziesz członkiem.Ważne jest, aby ustalić takie podstawowe sprawy, jak sposób spotykania się, godziny pracy, kto jest osobą kontaktową, jaki jest czas na poprawki. Wydawałoby się banały, ale przy niedogadaniu ich łatwo o pomyłki i niejasności. Dowiedz się, jakie usługi będzie świadczyć wybrana agencja interaktywna oraz jak długo po zakończeniu projektowania strony www służyć będą supportem. 

To bardzo ważne punkty, które powinny zostać szczegółowo omówione i spisane w umowie.

9. Narzędzia wykorzystywane do pracy

Specjaliści, którzy się zajmą Twoją firmą powinni wiedzieć, w jaki sposób analizować dane z Google Analytics. Co więcej, niezwykle istotne jest, aby potrafili w sposób przystępny i zrozumiały przedstawić je. 

Dobrym znakiem jest, gdy agencja interaktywna poprosić Cię o dostęp do Google Analytics i Google Search Console. 

10. Cena i przejrzystość rozliczeń

Przeanalizuj, czy cena jest adekwatna do pracy? Czy wiesz dokładnie, za co będziesz płacić? Jeżeli kwota jest znacząco wyższa, niż się spodziewałeś, musisz wiedzieć, skąd ta rozbieżność wynika. Wyższa cena powinna być powiązana z najlepszą jakością, czyli tym, co mogą zaoferować najlepsze agencje reklamowe i interaktywne. Pamiętaj, że lepiej wydać więcej pieniędzy na dobrą pracę, która zwróci Ci się z nawiązką, niż na bezwartościową okazję cenową.