Skuteczne sklepy internetowe – na co zwrócić uwagę?

sklepy internetowe na ekranie tabletu

Stworzenie sklepu internetowego to najważniejszy krok rozpoczynający firmową sprzedaż online. Podobnie jak w tradycyjnych punktach sprzedaży, każdy element e-sklepu powinien być przemyślany, aby przekonać klientów do produktów i ułatwić im proces zakupu. Na co więc zwrócić uwagę planując sklep internetowy?

Wygoda użytkowników to podstawa

W artykule “Tworzenie strony internetowej: 3 ważne cechy wspominaliśmy już jak ważne jest projektowanie strony internetowej w oparciu o funkcjonalne elementy i dostarczenie Klientowi jak najlepszego doświadczenia, czyli UX. Nie inaczej jest w przypadku e-sklepu. Sklep internetowy powinien być intuicyjny, a wszystkie akcje – proste do wykonania. Dlatego dobrze zaprojektowane sklepy internetowe zawierają tylko przemyślane elementy i mechanizmy sprzedażowe, które przekładają się na sprawne zakupy. Należy zwrócić uwagę na łatwość nawigacji, proste wyszukiwanie produktu, możliwość dokonania transakcji przy jak najmniejszej liczbie potrzebnych kliknięć.

sklepy internetowe to nowy model rozwoju sklepów stacjonarnych

Widoczność oferty e-sklepu

Istotną cechą skutecznego sklepu internetowego jest przejrzystość oferty. Produkty powinny być atrakcyjnie i rzetelnie przedstawione – zarówno za pomocą zdjęć i wizualizacji, jak i czytelnego opisu. Niezwykle ważne z perspektywy biznesu jest też podkreślanie najważniejszych ofert. Sprawdzą się tu:

  • mechanizmy podkreślające atrakcyjne ceny, na przykład wyeksponowanie obniżonej ceny na tle standardowej oferty, podkreślenie procentowego rabatu, kolorystyczne wyróżniki,
  • banery reklamowe, widoczne na stronie głównej i podstronach sklepu, które przykują uwagę potencjalnych klientów i przekierują ich do konkretnych ofert,
  • specjalne zakładki z bestsellerami i aktualnymi promocjami oferowanymi przez sklep internetowyMobile first – responsywność strony

Platformy e-commerce pod sklepy internetowe

Poza łatwością użytkowania sklepu przez klientów, warto pamiętać też o drugiej stronie medalu – technicznej obsłudze serwisu. Dlatego wybór odpowiedniej platformy e-commerce to jedna ze strategicznych decyzji pod tworzenie sklepu internetowego. Pomoc w tym temacie może zapewnić profesjonalna agencja reklamowa, która bazując na swoim doświadczeniu, najlepiej doradzi na jakiej platformie postawić sklepy internetowe. Można się do niej zwrócić również w kwestiach wdrożenia wybranego systemu i poszczególnych funkcjonalności, implementacji danych, czy stworzenia atrakcyjnej szaty graficznej sklepu. 

Szukasz agencji reklamowej pod stworzenie sklepu internetowego? Zachęcamy do kontaktu – chętnie doradzimy z jakiej platformy e-commerce skorzystać i zajmiemy się sprawnym wdrożeniem firmowego sklepu.