Stworzenie sklepu internetowego to najważniejszy krok rozpoczynający firmową sprzedaż online. Podobnie jak w tradycyjnych punktach sprzedaży, każdy element e-sklepu powinien być przemyślany, aby przekonać klientów do produktów i ułatwić im proces zakupu. Na co więc zwrócić uwagę planując sklep internetowy?
Wygoda użytkowników to podstawa
W artykule “Tworzenie strony internetowej: 3 ważne cechy” wspominaliśmy już jak ważne jest projektowanie strony internetowej w oparciu o funkcjonalne elementy i dostarczenie Klientowi jak najlepszego doświadczenia, czyli UX. Nie inaczej jest w przypadku e-sklepu. Sklep internetowy powinien być intuicyjny, a wszystkie akcje – proste do wykonania. Dlatego dobrze zaprojektowane sklepy internetowe zawierają tylko przemyślane elementy i mechanizmy sprzedażowe, które przekładają się na sprawne zakupy. Należy zwrócić uwagę na łatwość nawigacji, proste wyszukiwanie produktu, możliwość dokonania transakcji przy jak najmniejszej liczbie potrzebnych kliknięć.
Widoczność oferty e-sklepu
Istotną cechą skutecznego sklepu internetowego jest przejrzystość oferty. Produkty powinny być atrakcyjnie i rzetelnie przedstawione – zarówno za pomocą zdjęć i wizualizacji, jak i czytelnego opisu. Niezwykle ważne z perspektywy biznesu jest też podkreślanie najważniejszych ofert. Sprawdzą się tu:
- mechanizmy podkreślające atrakcyjne ceny, na przykład wyeksponowanie obniżonej ceny na tle standardowej oferty, podkreślenie procentowego rabatu, kolorystyczne wyróżniki,
- banery reklamowe, widoczne na stronie głównej i podstronach sklepu, które przykują uwagę potencjalnych klientów i przekierują ich do konkretnych ofert,
- specjalne zakładki z bestsellerami i aktualnymi promocjami oferowanymi przez sklep internetowy. Mobile first – responsywność strony
Platformy e-commerce pod sklepy internetowe
Poza łatwością użytkowania sklepu przez klientów, warto pamiętać też o drugiej stronie medalu – technicznej obsłudze serwisu. Dlatego wybór odpowiedniej platformy e-commerce to jedna ze strategicznych decyzji pod tworzenie sklepu internetowego. Pomoc w tym temacie może zapewnić profesjonalna agencja reklamowa, która bazując na swoim doświadczeniu, najlepiej doradzi na jakiej platformie postawić sklepy internetowe. Można się do niej zwrócić również w kwestiach wdrożenia wybranego systemu i poszczególnych funkcjonalności, implementacji danych, czy stworzenia atrakcyjnej szaty graficznej sklepu.
Szukasz agencji reklamowej pod stworzenie sklepu internetowego? Zachęcamy do kontaktu – chętnie doradzimy z jakiej platformy e-commerce skorzystać i zajmiemy się sprawnym wdrożeniem firmowego sklepu.