Wybór agencji reklamowej do współpracy to ważny krok w rozwoju każdej firmy. Odpowiedni specjaliści, oferujący działania marketingowe, mogą nie tylko przeprowadzić efektywne kampanie promocyjne, ale także… stać się doświadczonymi doradcami, którzy na co dzień będą wspierać firmę w osiąganiu biznesowych sukcesów!
Zakres działań agencji reklamowej
Pierwszy krok to zastanowienie się, jakie usługi marketingowe potrzebuje firma i które działania będą wspierać jej cele. Czy ma to być pojedyncze zlecenie na stworzenie strony internetowej, stałe kampanie w social media, a może bieżącą obsługa firmy zgodnie z zaplanowaną strategią? Szukając stałego partnera, który stanie się zewnętrznym działem marketingu dla organizacji, najlepszym wyborem będzie agencja reklamy, oferująca pełne spektrum działań.
Doświadczona agencja reklamy a jej portfolio
O doświadczeniu agencji reklamowej świadczą w pierwszej kolejności jej klienci. Jeśli wśród firm współpracujących z agencją znajdują się znane marki na światowym poziomie, można przypuszczać, że agencja reklamy oferuje wysokiej jakości usługi. Zanim jednak podejmiesz decyzję o współpracy z taką firmą, warto sprawdzić również portfolio jej projektów – zaprojektowane logotypy, stworzone strony internetowe i sklepy online, przeprowadzone kampanie marketingowe.
Cennik za usługi reklamowe
Dobra firma reklamowa gromadzi w swoich szeregach ekspertów o różnych specjalizacjach takich jak marketing internetowy, grafika i UX, kodowanie stron internetowych. Dzięki temu zapewnią firmie wszechstronne, a jednocześnie spójne działania, których cena zwykle zależy od doświadczenia agencji oraz jakości dostarczanych usług. Niektóre firmy reklamowe mają na stronach cenniki, inne, podchodząc indywidualnie do każdego zlecenia – tworzą wycenę na podstawie przesłanego briefu.
Agencja reklamy i jej kontakt z firmą
Po ograniczeniu listy agencji reklamowych do kilku wybranych, warto z każdą z nich nawiązać kontakt – pytając o przebieg potencjalnej współpracy, dodatkowe doświadczenie, lub wspomnianą wycenę potrzebnych usług. Już kilka wymienionych maili i rozmów pomoże ocenić, czy agencja reklamowa jest profesjonalna, a komunikacja przebiega na “tych samych falach”. To dobry start dla owocnej współpracy w przyszłości!